Memiliki raut wajah yang awet muda sememangnya menjadi impian setiap wanita. Awet muda tidak hanya membuat wajah menjadi nampak lebih muda dari usia sebenar, malah memiliki kulit yang sihat di usia yang tidak ‘muda’ pastinya membuatkan hijabi lebih yakin kepada diri sendiri.

Terdapat banyak cara yang anda boleh lakukan untuk merealisasikan impian mempunyai kulit yang tampak muda, seperti pemilik nama Sharifah Nor Azean Syed Mahadzir Al-Yahya atau lebih dikenali sebagai Scha Al-Yahya meski dah berusia kulit tetap kelihatan seperti 20 an tau!

Meski Berusia 40-an Scha Masih Amalkan Dua Rutin Kecantikan Ini

Dambakan Kulit Mulus, Meski Usia Semakin Meningkat? Dua Petua Ini Dikongsikan Scha Al-Yahya Khas Buat Hijabi!

Bekas Juara Dewi Remaja 2005 / 2006 ini yang juga merupakan suri hati kepada pengacara, Awal Ashaari ini baru sahaja meraikan ulangtahun kelahiran yang ke-40 tahun pada 30 Mei lalu.

Wah, nampaknya Scha dah masuk 40 series! Tapi macam tak percaya je Scha dah masuk usia ‘emas’. Kalau cakap usia 20-an pun ramai yang percaya. Memang awet muda sungguh, tak makan dek usia apakah rahsianya?

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Scha Alyahya™ (@schaalyahya)

Hijabista berkesempatan menemubual Scha Alyahya di sebuah acara baru-baru ini dan mendapatkan pandangan serta rutin kecantikan beliau di usia 40-an. Ini respon yang diberikan oleh ibu kepada dua cahaya mata comel Lara Alana dan Lila Ameena ini.

Menurut Scha dia akui, apabila semakin berusia, dia juga tidak dapat lari dari menerima kesan penuaan seperti garis-garis halus pada wajah.

IKLAN

“Tak nampak ke kat mata saya dah ada garis-garis, dekat leher saya dah ada kesan penuaan, tapi lighting sekarang hebat.

“Memang ada nampak kesan penuaan tu, tapi Scha apa-apa pun, macam orang lain cakap lah, kena ada SPF, Scha itu je,” ujarnya.

Artikel berkaitan: 12 Gaya Skarf Scha Yahya Curi Tumpuan. “Kalau Pakai Hijab Chantik Teruk Ni…”

Untuk pengetahuan Hijabi, antara kebaikan menggunakan produk yang mempunyai SPF pada wajah adalah bertujuan untuk melindung dan menjaga kesihatan kulit. Ini kerana SPF memiliki kandungan nutrisi dan vitamin yang sangat baik untuk kulit anda.

IKLAN

Malah, kandungan SPF yang sering digunakan dalam krim pelindung matahari (sunscreen) juga dapat mampu meremajakan kulit dengan memperlahankan kesan penuaan serta menjaga kecerahan dan kebersihan kulit setiap masa!

Scha Lakukan ‘Facial Treatment’ Dua Kali Setiap Bulan

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Scha Alyahya™ (@schaalyahya)

Ketika ditanya, adakah Scha masih percaya untuk mengekalkan kecantikan dan kesihatan tubuh badan dengan hanya menggunakan bahan-bahan alami (Au Naturale), Scha menjelaskan bahawa dia percaya dan mengamalkanya dalam kehidupan seharian.

Dalam masa yang sama, katanya melakukan rawatan pemulihan kulit wajah seperti rawatan Facial di pusat kecantikan (SPA) juga merupakan rutin wajib yang diamalkan Scha iaitu sebanyak dua kali setiap bulan.

IKLAN

“Of course masih percaya bahan-bahan alami dan semulajadi (Au Naturale), mereka kata kurangkan gula, jadi itu je yang Scha lakukan!”

“Facial kena buatlah, tipu lah kalau tak buat facial atau benda-benda tu. Kita tetap ada lakukan rutin tu, sebulan dua kali,” Jelasnya.

Untuk rekod, Scha Al-Yahya dan Awal Ashaari mendirikan rumah tangga pada 2012 dan hasi perkongsian hidup berkenaan, kehidupan mereka telah diserikan lagi dengan kehadiran dua cahaya mata iaitu Lara Alana dan Lila Ameena.

Sumber: Instagram Scha Al-Yahya

Artikel berkaitan: Awal Ashaari Dan Scha Alyahya Selamat Tiba Di Mekah, Tunaikan Ibadah Umrah

Untuk info gaya hidup, kerohanian, tip kecantikan dan kesihatan terkini. Jangan lupa ikuti kami di Telegram rasmi Hijabista. Klik di sini.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Hijabista, KL MY (@hijabistamag)