Setelah hampir 6 tahun mendirikan rumahtangga, akhirnya pasangan popular Fizo Omar dan Mawar Fareeda mengambil keputusan untuk berpisah. Pasangan ini yang berkahwin pada November 2013 dan dikurniakan seorang cahaya mata bernama Wan Maryam yang kini berusia 2 tahun.

Sebelum ini hanya terdengar desas desus mengenai kemelut rumah tangan pasangan ini tetapi tiada kenyataan rasmi di buat.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Mawar Karim (@mawar_karim) on

Dan hari ini ikatan yang terjalin selama empat tahun sebagai suami isteri akhirnya terlerai setelah Fizo atau nama sebenarnya Wah Hafizol Wan Omar, 34 tahun melafazkan talak satu kepada Mawar Abdul Karim, 30 tahun.

Sementara itu dalam laporan Berita Harian, bekas isteri Fizo Omar, Mawar menafikan mereka bercerai disebabkan ego atau harta, sebaliknya menyifatkan ia sebagai ruang memperbaiki diri masing-masing.

Mawar yang juga pengusaha tudung terkenal berkata, dia dan Fizo sudah berusaha sedaya upaya menyelamatkan perkahwinan mereka, namun reda apabila takdir tidak menyebelahi.

“Selama enam tahun bersama, kami sudah cuba menyelamatkan perkahwinan ini, namun mungkin sampai di sini sahaja untuk saya dan Fizo.

“Saya korbankan kasih sayang saya untuk kebahagiaan Fizo sekeluarga. Bukan saya tidak mencuba, tetapi saya reda dan pasrah. Ada hikmah atas apa yang terjadi ini dan ia menjadi bekalan terbaik untuk masa depan kami,” katanya.

Dalam pada itu, dalam Instagram Mawar, ramai netizen yang melemparkan pelbagai komen rentetan dari perceraian pasangan cukup popular ini.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Mawar Karim (@mawar_karim) on

Malah ada antaranya yang pernah melalui pengalaman sama dan memberi nasihat yang baik kepada Mawar.

mar__diaz It’s okay mawar. Enam tahun lepas sy lalui pengalaman lebih kurang sama. Terpaksa berkorban, berundur demi kebahagiaan suami & keluarganya. Alhamdulillah bekas suami sgt sygkan anak, bergilir jaga custody dan kami tetap baik sehingga skrg. Now im happy with my single life taking care of Adriana my special angel. Sy tetap bersyukur andai Allah takdirkan hanya Adriana zuriat sy walau tak sempurna. Literally, life is all about sacrifice. You gotta do what you gotta do. Yakin aturan Allah adalah yg terbaik. Sy percaya mawar kuat lalui ujian ini kerana Allah tahu mawar mampu lalui semua ini. Stay strong and keep praying for the best. Syukur Alhamdulillah jika ini yg trbaik buat mawar dan semua pihak. Dont worry, In shaa Allah, everything will be okay, maryam will be fine.

Sementara itu, netizen lain juga turut memberi kata-kata semangat kepada Mawar untuk meneruskan kehidupan ini demi anak mereka.

Strugle nak dapat anak, tapi kemudiannya bercerai

mdhvnrdn Punye la struggle nak dapat maryam..last2 cerai..dh tkde jalan lain ke nk selesai masalah? Sian maryam

Perceraian ini paling sedih

alyaaddeena4080 Banyak2 perceraian…cerai ni paling aku sedih..!!?kesian…ak xbole nk blame sapa2…dua2 baik..sama cantik sama padan..

teena.closette Sedih sangat dengan berita ni. You guys were so beautiful together. Adore sangat mawarfizo sejak dari zaman saya study. Stay strong. Semoga yg baik2 saje utk kalian 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Mawar Karim (@mawar_karim) on

Moga ada jodoh lagi

cipahkawaiiee Sedihnya.. .. Klau boleh berbaik.. Berbaiklah demi maryam.. Sy doakan Moga segala urusan dipermudahkan.. Moga jodoh kalian masih ada & berpanjangan hingga syurga

Stay strong Mawar

newlooksmiracle Stay strong Mawar

inntannlyaannaa Stay strong

mazlin_baharin Stay strong mawar

Apa terjadi ada hikmahnya

hajirahhafiz_ Spe la kte nie nk bckp hal rumh tangga org,jge rumh tangga kte dlu..kte pnye p’akhiran nnti xtau lg mcm mne..dyeorg bcerai pon cara baik,mawar pon still fllow fizo lagi..doa jela yg baik2 utk dyeorg..semua terjadi tu ade hikmah..jgn la komen psl ank,cmne dyeorg brusaha dpt ank tu sume,dh smpai sni je jdoh dyeorg..doa jela yg baik2 utk dri kte n dyeorg b2..

n.scss Semoga mawar tabah. Akan ada yg lebih baik dan hikmah di sebalik smua yg berlaku

 

View this post on Instagram

 

Semalam Maryam datang melawat @fizomawarkitchen ☺️

A post shared by Mawar Karim (@mawar_karim) on