Betul kata orang cinta tak kenal siapa. Jika hati sudah suka, abaikan sahaja perkara lain. Seperti juga perkongsian wanita ini yang viral disebabkan jodohnya dengan seorang lelaki yang kacak iras muka penyanyi Shahir. Walaupun menyedari dirinya serba kekurangan, tetapi jika sudah jodoh ditentukan Allah, siapalah kita untuk menolaknya. Namun ikatan cinta antara dua jiwa ini cukup kuat, kerana sang suami sesekali tidak pernah merasakan bidadarinya serba kekurangan, malah sanggup menerima apa juga yang telah ditakdirkan untuknya walaupun bertudung senget dan baju terbalik.

Menurut Astiey Nurasiah, dia sebenarnya sangat beruntung bersuamikan seorang yang kacak dan jauh lebih cantik dari dirinya. Malah suaminya itu memang menyayangi dan mencintai dirinya seadanya.

Dia juga digambarkan sebagai suami yang tidak lokek berbelanja semata-mata mahu melihat isterinya gembira dan jadi cantik (untuk dirinya).

Perkongsian status kisah cinta mereka di laman sosial facebook mendapat butang like lebih 12 ribu dan share pula 5 ribu. Rata-rata mendoakan pasangan ini kekal bahagia hingga ke jannah.

Amnah Musa Hebatnya cinta dia semoga bahagia sampai ke jannah
Rohani Awang Zahari Cik tie…. Alhamdulillah.. Tahniah… Moga kekal bahagia hingga jannah…
Faizah Muda Moga kekal hingga jannah
Bliesha Iesya Moga bahagia dan di murahkan rezeki hingga Jannah

Ada yang cakap kena kurus nanti suami cari lain

Tak eloklah cakap “Kak as kena kurus nanti suami cari lain” Hati perasaan ni Allah jaga. Awal-awal dah berprasangka buruk. Allah ikut apa yg kita fikirkan.

Kak as masa kenal suami berat dia 75kg. Semua orang ckp muka dia lg hensem dr shahir. Kak as berat dekat 100kg lebih besar dr sherry al hadad

Jerawat penuh di muka, selekeh & naik kereta buruk

Jerawat kak as penuh kat muka. Hitam. Pakaian plak seluar merah, baju oren tudung hitam. Selekeh. Naik wira buruk

Masa jumpa beliau kak as rasa nak patah balik je. Tak sangka mamat mata coklat galak nak kat kak as

Dia rupanya hafiz 30 juzuk

Bila tanya kenapa kak as? Yealah. Dia hafiz 30juzuk. Degree pun quran hadis. Kak as hafal yasin dan al-mulk je.

Ayat dia tak habis2 ulang “perempuan cantik tak bijak macam as” Maksudnya apa?? Maksudnya kak as tak cantik! Hahahhaa Kisah plak.

Lepas kahwin, dia ubah gaya hidup. Teman shopping & rajin bagi pendapat

Tapi lepas kawin dia ubah kak as terus. Dia tak kisah teman kak as shopping 10jam untuk pilih sehelai baju. Yealah orang badan besar mana nak jumpa saiz. Dia teman dan sentiasa bagi pendapat

Dia bukan jenis yang tanya “cantik tak?” dan jawab “cantik” Dia akan jawab “cantik tapi sayang sesuai warna bla bla. Sayang nampak cantik bla bla”

 

Sanggup belanja besar sebab nak nampak isterinya cantik depan dia

Nampak? Dia kawin dengan kaunselor tapi dia lebih faham dari kaunselor Dia tak kisah takde duit utk barang dia untuk hantar kak as pergi spa. Jujur cakap beli produk SKII sebulan spend Rm1k.

Dia bukan nak kak as nampak cantik depan mata orang. Tapi depan dia. Sebab tu dia belikan barang mekap yang mahal mcm dior, mars jacobs dan segala mak nenek yg kak as pun tak kenal. Tapi tak bagi kak as guna sangat.

Tudung senget pun tak kisah sebab dia memang sayang

Beli untuk kak as rasa kepuasan. Padahal kak as beli yg rm5 dah okey (cheh! Kliche sgt ayat) Setiap hari ayat dia “sayang abang cantik dan baik”

Benda tu buat kak as jalan melangkah dengan percaya walau hari tu baju kak as terbalik dan tudung senget

Tinggalkan Komen