Viral baru-baru ini di mana dua orang lelaki melakukan kekejaman terhadap seekor kucing yang sedang bunting  dalam mesin pengering layan diri di Taman Gombak Ria. Kejadian tidak berperi kemanusiaan ini mendapat perhatian ramai terutama bagi mereka yang pencinta kucing. Salah satunya adalah pasangan Adam Corrie dan isterinya Fazema Mohd Fuad. Dalam postingnya di laman instagram, Adam Corrie memberitahu isterinya itu alami trauma setelah menonton video yang tular di media sosial.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Adam Corrie (@adamcorrielee) on

Menurutnya isteri tersayang yang dipanggil bidadari itu tidak boleh tidur malam, menangis serta trauma apabila melihat video kucing bunting berkenaan dibunuh kejam dengan meletakkannya dalam mesin pengering di sebuah kedai dobi.

Kata Adam lagi, emosi isterinya itu juga sangat tergangggu melihat kejadian yang sangat menyayat hati berkenaan.

Menurutnya di dunia ini bukan kita manusia sahaja yang tinggal tetapi ada makhluk lain yang juga hidup bersama-sama kita.

Dan pesannya juga kita semua perlu tanamkan sifat kasih sayang sesama manusia, bintang, tumbuh-tumbuhan mahupun yang bukan bernyawa seperti harta benda.

Netizen juga turut memberikan komen yang sama. Rata-rata mengutuk tindakan dilakukan dua lelaki tempatan berkenaan.

Tak sanggup & sedih tengok video ini

syikin.amir82 sy tak sanggup tgk video tu. sy baca berita berkenaannya pun rasa hati bagai disiat2. pilu sgt dgn manusia yg xde kesian belas.

elisshahana Moga allah membalas atas perbuatan mereka….. saya pun sungguh sedih melihat video tu……

cik_puannafisyah Saya sma mcm bidadari @adamcorrielee …xblh tngok jdi trauma…baca ni sya dah teringat muka badan kucing tu…Tu bru tngok pic klu video xtau lah mcm mna…

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Adam Corrie (@adamcorrielee) on

Harap pelaku diberikan balasan setimpal

aazieahmad77 Samala saya pun.. sakit hati betul tgk kezaliman manusia terhadap makhluk kesygan nabi ni.. bukan setakat kucing saja, malah semua haiwan berhak hidup dgn aman atas muka bumi ni… semoga pelaku akan ditangkap dn diberi hukuman seberat2nya.. amin

mommy_aazura sama lah.. sebak sedih pilu… terbayang2 kucing tu minta tlg… YA Allah.. dasat sungguh penderitaan haiwan tu. Semoga Allah balas setimpal dgn perbuatan kejam org yg meganaiya

razmunazakimarykay kesian sngt pd kucing bunting yg terseksa oleh perbuatan manusia topengkan syaiton. Sekeras-kerasnya saya mengecam perbuatan kejam tersebut. Ya Allah berilah hukuman setimpal keatas kekejaman perilaku manusia durjana

Foto: Sinar Harian Online

 

 

Tinggalkan Komen