Bagi dunia fesyen di Malaysia, ia merupakan satu perjalanan penyesuaian, menerima budaya dan cabaran yang inovatif. Apa yang pernah dipakai oleh nenek moyang kita telah menjadi tradisi yang kuat untuk kita gunakan sebagai alat pada zaman moden.

Menyambut raya dengan cara yang paling sederhana dan cenderung budaya. Namun setiap tahun kita bertanya kepada diri sendiri, adakah kita sudah cukup memberi?

Pengarah kreatif Shalma Ainaa telah memimpin SHALS selama 10 tahun, kali ini menyematkan idea yang menyedihkan berdasarkan koleksi yang mengabungkan yang lalu dan yang baharu. Selepas bertahun-tahun meragui dan bersembunyi melalui bayangan, SHALS akhirnya bersedia untuk berkongsi koleksi yang sebagai penanda aras untuk tahun-tahun akan datang.

Ini adalah koleksi yang memberi penghormatan kepada masa lalu. Ini adalah koleksi yang membantu jenama SHALS membuka jalan ke era baharu. Koleksi ini adalah jambatan yang mengikat yang lama dengan yang baru.

Old Meets New gabungan keselesaan budaya

IKLAN

Koleksi Raya SHALS tahun ini memperkenalkan beberapa siluet dan corak baharu untuk jenama tersebut. Di samping reka bentuk yang benar-benar baharu, bahan yang digabungkan dalam Old Meets New dipilih dengan teliti untuk memastikan keselesaan memenuhi kemewahan, sesuai untuk menyambut Raya di Malaysia.

Tahun ini, pengarah kreatif Shalma Ainaa mahukan karya abadi tidak pakai untuk musim raya malah boleh dipakai pada masa lain dalam setahun. Dia tidak mahu mengehadkan koleksi raya hanya untuk musim perayaan. Fleksibilitinya membolehkan orang ramai menggayakan pakaian mengikut citarasa mereka, sama ada mereka mahu pergi ke laluan yang lebih tradisional atau sentuhan moden.

IKLAN

Koleksi memenuhi keperluaan semua

Selain itu, Old Meets New menekankan keterangkuman. Terdapat sesuatu untuk semua orang, yang mewujudkan ruang untuk keperibadian dalam fesyen yang sederhana. Pasukan SHALS dan Shalma Ainaa telah mengeluarkan koleksi yang memenuhi keperluan semua orang. Kepelbagaian Old Meets New sudah pasti menjangkakan bahawa terdapat sekurang-kurangnya satu bahagian yang akan menarik minat seseorang.

“Pakaian kami sememangnya moden, walau bagaimanapun kesederhanaan biasa dan warna boleh pakai masih menjadikan koleksi kami tidak jauh dari tradisi,” kongsinya.

IKLAN

Filem fesyen buat ramai yang kagum

 

View this post on Instagram

 

A post shared by SHALS (@shals.kl)

Old Meets New telah dilancarkan secara rasmi pada 18 Mac 2023 dengan jumlah keseluruhan daripada 10 rekaan wanita dan 6 rekaan lelaki untuk dipilih. Di sebalik karya ini, SHALS boleh bernafas dalam suasana baru. Menukar naratif dengan harapan bahawa semua komuniti akan dapat menyesuaikan diri dengan hala tuju baharu SHALS yang paling dinanti-nantikan.

Mengambil cabaran ini, SHALS memperkenalkan jalan cerita dan siluet baharu kepada komuniti mereka. Shalma Ainaa tahu bahawa gambar sahaja tidak akan memberikan keadilan kepada Old Meets New dan oleh itu filem fesyen pertama telah dilahirkan. Anda boleh tonton video yang kini telah mendapat lebih 150K tontonan di platform SHALS IG dengan lebih daripada 200 komen bertindak balas terhadap video tersebut.

Untuk info gaya hidup, kerohanian, tip kecantikan dan kesihatan terkini. Jangan lupa ikuti kami di Telegram rasmi Hijabista. Klik di sini.

https://youtu.be/wjCfPZ3nhr4

Tampil #1 on top dengan fashion muslimah terkini di HIJABISTA!
Download seeNI sekarang!

KLIK DI SEENI