Starbucks mengumumkan kerjasama pertama dengan pereka Malaysia, Rico Rinaldi untuk menawarkan koleksi barangan eksklusif untuk meraikan Merdeka. Ini membuktikan pereka tempatan setanding sengan pereka elit antarabangsa.

Rico Rinaldi adalah seorang pereka fesyen yang memenangi anugerah yang dicalonkan untuk Best Bridal Gown dalam Anugerah Pengantin Antarabangsa 1st 2017 oleh Elle Spose. Pereka gaun pengantin yang terkenal telah dinobatkan sebagai Pereka Gaya Hidup Terbaik 2008 oleh Limkokwing University of Creative Technology. Di samping itu, Rico Rinaldi dinamakan sebagai tiga pemain utama untuk ASIA Young Designers to Watch in 2010 by Tongue in Chic Annual Styles Award.

Khas Untuk Peminat Setia Kopi Starbucks

Sebagai peminat reka bentuk, Starbucks mempunyai sejarah perkongsian inovatif dengan elit fesyen. Selama bertahun-tahun, Starbucks telah bekerjasama dengan Anna Sui, Vivienne Tam, Paul & Joe untuk membawa produk pereka kepada pelanggan di kedai-kedai. Walau bagaimanapun, pengumpulan Rico Rinaldi x Starbucks® adalah kerjasama Malaysia pertama dan eksklusif untuk Malaysia. Melalui koleksi pereka eksklusif ini, Starbucks berharap dapat membawa pengalaman budaya unik Malaysia kepada pelanggan.

Rekaan KITALAH MALAYSIA Untuk Pengunjung Luar Negara

IKLAN

Rico Rinaldi cuba membawa pecinta kopi Starbucks pada satu tahap yang berbeza di mana pengunjung bukan dari negara ini dapat mengenali indentiti Malaysia melalui rekaan khasnya.

“Merancang koleksi ini, saya terinspirasi oleh sifat Malaysia yang kaya. Saya berterima kasih kepada Starbucks atas peluang unik ini untuk memperingati Hari Kebangsaan ke-61 kami, dan saya berharap para peminat dan pelanggan Starbucks sama-sama menikmati koleksi itu, ” kata Rico Rinaldi, koleksi yang diilhamkan sifatnya dan cetakan bunga berwarna-warni.

Produk ini mendapat inspirasi daripada tiga haiwan terancam yang mewakili unsur-unsur alam iaitu Hutan, Laut dan Udara dalam bentuk Harimau (Tiger), Penyu (Turtle) dan Kenyalang (Hornbill). Warna-warna terang yang mengingatkan warisan Malaysia, bendera serta flora dan fauna yang pelbagai membantu melengkapkan reka bentuk.

IKLAN

Lancar Koleksi Khas Ulangtahun Kemerdekaan Malaysia

Rico Rinaldi bersama Sydney Quays, Ketua Pegawai Eksekutif Berjaya Food Berhad

Eksklusif di Malaysia, Koleksi Rico Rinaldi + Starbucks® termasuk satu set Double Walled Mugs dan Thermos Tumblers dalam tiga reka bentuk yang berbeza. The Double Walled Mugs berharga RM150 setiap satu, manakala Thermos Tumblers berharga RM168 setiap satu. Bagi mereka yang ingin memiliki tiga reka bentuk Double Walled Mugs, boleh membeli mereka dengan harga bundle sebanyak RM450 atau RM480 untuk semua tiga reka bentuk Thermos Tumblers.

Koleksi ini akan mula dijual dari 31 Ogos 2018 dan seterusnya di semua cawangan Starbucks di seluruh Malaysia, sementara stok masih ada.

IKLAN

 

 

 

 

Tampil #1 on top dengan fashion muslimah terkini di HIJABISTA!
Download seeNI sekarang!

KLIK DI SEENI