Sewaktu musim puasa ini, ramai nampaknya yang membuat sendiri kuih onde-onde atau ada yang memanggilnya buah melaka di rumah. 

Memang nampak senangkan tapi ada kalanya onde-onde yang dibuat itu tidak jadi seperti yang diharapkan. Hmm kenapa jadi macam ni? Kalau nak tahu apa kesalahan yang mungkin kita lakukan, jom kita lihat tip yang dikongsikan ini.

Bahan utamanya iaitu jenis tepung haruslah betul. Jangan tertukar ya.

Kesian tengok pada yang buat onde-one atau buah melaka. Ada yang tak jadi, tertukar tepung, ada keras, ada yang liat 😂… Takpa, jom kita kongsi sama-sama , senang je tengok gambar saya share ni dah boleh follow, yang penting guna tepung pulut ye, bahan pun tak banyak

IKLAN

Tepung pulut
Air daun pandan
Gula melaka
 Kelapa parut da gaul garam sikit.
Nk buat banyak atau sikit ,sukatan pandai-pandai agak ye.. good luck 😋🥰

IKLAN

IKLAN

Sumber : Zariah Zamaludin Zariah Zamaludin