Bagi mereka yang suka travel dan bercuti ke sana sini pasti sudah tahu nak bawa apa apabila travel. Tetapi kadang-kadang anda mesti lupa tentang kemudahan yang anda boleh bawa ketika bercuti. Buat mereka yang baru berjinak nak bercuti sana sini terutama sekali luar negara.

Hijabi Wajib Bawa 4 Barang Ini Jika Ingin Pergi Bercuti Luar Negara Dengan Selesa!

Buat para wanita dan hijabi anda boleh gunakan barang kemudahan ini kerana ya lah kita kan perempuan mesti kena bersedia dari pelbagai aspek. Namun, kekangan untuk menghadkan barang itu juga sangat penting kerana nanti banyak pula barang lain yang perlu anda bawa. Selain itu, dapat memudahkan pergerakan anda juga dan tak perlu keluar duit untuk membayar “luggage” tambahan.

Artikel Berkaitan: Nak Pergi Bercuti? Ini Cara Untuk Anda Kemas Baju Dengan Mudah Agar Tak Serabut!

Jadi ini merupakan 4 barang yang wajib anda bawa apabila melancong terutama sekali apabila melancong di luar negara untuk kekal bersih sentiasa dan beg pun tidak berat!

4 Benda yang wajib anda ada sewaktu travel!

1. Toilet cover pad

Hijabi Wajib Bawa 4 Barang Ini Jika Ingin Pergi Bercuti Luar Negara Dengan Selesa!

Semestinya buat anda yang mengutamakan kebersihan dan suka jenis tandas yang duduk berbanding cangkung itu sewajibnya perlu benda ini. Kebanyakan orang apabila di tempat awam seperti itu mereka akan pijak di bahagian duduk itu jadi akan kotor. Selalunya orang akan basuh dengan air dan lap dengan tisu pun masih lagi rasa tidak bersih tempat duduk tersebut. Untuk mengelakkan sebarang jangkitan atau benda yang tidak diingini, boleh cuba untuk membeli penutup tempat duduk pakai buang ini.

IKLAN

Sekarang zaman beli dekat internet sahaja. Bersepah! Jadi beli banyak-banyak daripada korang membazir beli benda yang tak berfaedah. Murah pun sangat murah harganya. Ada yang boleh dapat 1 bungkus 10 keping harga RM1 sahaja.

2. Botol 4 dalam 1 isian mudah!

Hijabi Wajib Bawa 4 Barang Ini Jika Ingin Pergi Bercuti Luar Negara Dengan Selesa!

Jadi botol ini untuk apa? Botol 4 dalam 1 ini sangat memudahkan terutama sekali buat mereka yang tidak suka membawa banyak barang atau botol dalam beg sangat sesuai menggunakan botol ini. Apa yang anda perlu lakukan adalah pulas sahaja bahagian yang mana anda inginkan nanti keluar terus cecair yang sudah anda letak. Satu tip yang anda boleh lakukan agar tidak salah, letak stiker tampal di penutup atau badan botol supaya lebih mudah untuk anda terus tekan.

Hijabi Wajib Bawa 4 Barang Ini Jika Ingin Pergi Bercuti Luar Negara Dengan Selesa!

Antara barang yang anda boleh letak di dalam botol tersebut adalah seperti minyak wangi, pelembap muka, losyen, makeup remover, cream malam dan siang atau krim pelindung matahari. Apa sahaj asalkan ia boleh dimasukkan kedalam botol tersebut. Krim atau cecair boleh sahaja!

IKLAN

3. Beg simpanan ‘resealable vacuum’ untuk melancong.

Hijabi Wajib Bawa 4 Barang Ini Jika Ingin Pergi Bercuti Luar Negara Dengan Selesa!

Beg simpanan yang boleh ditutup vakum ini sangat mudah buat mereka yang suka pergi melancong kerana menjimatkan ruang sebenarnya. Tiada masalah untuk anda bawak baju banyak. Selain itu, anda tidak perlu risau lagi dengan baju-baju yang tebal seperti jaket musim salji mahupun tuala mandi dan baju yang nipis dan banyak. Anda boleh beli ikut saiz yang anda inginkan atau mengikut barang anda je senang. Harga pun tak mahal tau.

4. Penyangkut baju Portable

Hijabi Wajib Bawa 4 Barang Ini Jika Ingin Pergi Bercuti Luar Negara Dengan Selesa!

Ini terpulang kepada anda sama ada mahu menggunakan penyangkut baju portable ini atau tidak. Cuma untuk mereka yang nak kekemasan apabila bercuti. Selalunya mereka yang nak nampak kemas. Kalau pergi mudah lah anda nak ambil baju yang sudah bersangkut. Bagusnya penyangkut baju portable ini boleh dilipat jadi kecik dan masukkan sahaja dalam bag. Ianya juga tidak memakan space. Beli sahaja dekat internet sebelum gerak tu. Selain itu, boleh juga anda pakai dekat rumah kan.

IKLAN

Artikel Berkaitan: Dah Boleh Bercuti, Ini Cara Untuk Anda Kemas Baju Dengan Mudah Agar Tak Serabut!

Hijabi Wajib Bawa 4 Barang Ini Jika Ingin Pergi Bercuti Luar Negara Dengan Selesa!

Akhir kata, itu sahaja 4 benda yang penting dan dapat membantu percutian anda. Sebenarnya banyak lagi yang anda boleh bawa. Ia dikatakan sebagai ‘smart travel’. Apa yang penting ia sangat memudahkan keadaan anda. Semoga bermanfaat buat semua. Bukan sahaja untuk bercuti luar negara. Dalam negara pun boleh!

Sumber:  Facebook Ben Amir Izzat

Untuk info gaya hidup, kerohanian, tip kecantikan dan kesihatan terkini. Jangan lupa ikuti kami di Telegram rasmi Hijabista. Klik di sini.

https://www.youtube.com/watch?v=SygL7ytmW6A&t=7s