Suami nak tengok penampilan seorang ‘Puan Amirah’ berbanding Mira Filzah, figura yang cukup sinonim dengan gaya moden, malah menjadi ikut-ikutan hijabi dari gaya hijab hinggalah gaya pemakaiannya. Pelakon dan pengacara popular, Mira Filzah mengakui dia bukanlah pakar dalam berfesyen dan hanya menggayakan apa yang selesa sahaja.

Menerusi program bual bicara bersama Xtra, Mira berkata selepas mendirikan rumah tangga, suaminya, Wan Emir Astar turut memberi teguran mengenai penampilannya.

“Tudung Bagi Nampak Macam ‘Puan Amirah’ Sikit”, Mira Filzah Akur Kehendak Suami Tapis Penampilannya

“Bagi saya apa yang simple dan selesa itu dah menunjukkan saya tetapi bila saya pergi ke sesebuah acara saya juga akan guna khidmat penata gaya.

“Sekarang yang bagi pelepasan Emir lah. Dia selalu kata dia nak tengok penampilan seorang ‘Puan Amirah’ berbanding Mira Filzah. Dia ada bertanya “make up ada macam Puan Amirah tak hari ini”. Jadi dia faham penampilan saya macam mana.

Gaya tudung Puan Amirah

“Tudung Bagi Nampak Macam ‘Puan Amirah’ Sikit”, Mira Filzah Akur Kehendak Suami Tapis Penampilannya

IKLAN

Membezakan penampilan demi tuntutan kerjaya dan penampilan bersama suami, Mira Filzah faham akan situasi itu. Suami adalah orang yang penting membimbing kita selepas ibubapa, jadi tiada msalah untuk Mira faham dengan permintaan Wan Emir.

“Kadang-kadang saya nak keluar, dia akan tegur “tudung bagi nampak macam Puan Amirah sikit”. Jadi saya pun faham maksud ‘Puan Amirah’ itu seperti mana yang dia mahukan,” katanya.

Penampilan ketika hamil pernah dikritik! Kongsinya dalam temu bual itu, Mira tidak memuat naik sebarang penampilannya ketika hamil sebelum ini kerana berikutan wajahnya yang cengkung.

IKLAN

“Tudung Bagi Nampak Macam ‘Puan Amirah’ Sikit”, Mira Filzah Akur Kehendak Suami Tapis Penampilannya

“Ketika dalam proses awal kehamilan, saya tak suka post dalam media sosial ketika itu muka saya sedikit cengkung. Saya makin kurus ketika itu, muka cengkung, berat badan pun lambat naik walaupun saya tidak mengalami muntah-muntah.

“Sampaikan saya muat naik gambar di media sosial, ada netizen kata “kenapa cengkung sangat ni? Tak bahagia lah tu. Dalam hati saya ketika itu geram dan sebab itu saya tak suka media sosial ketika itu. Jadi benda sebegitu yang buat saya stress.

IKLAN

“Tapi syukur suami saya seorang pendengar yang baik. Saya rasa setiap kali saya luah sesuatu kepada dia, saya puas,” katanya.

Terdahulu, Mira Filzah mendirikan rumah tangga dengan Wan Emir pada 3 September 2020. Pasangan itu dikurniakan seorang cahaya mata lelaki bernama Wan Khair Amir kini berusia hampir 7 bulan.

Untuk info gaya hidup, kerohanian, tip kecantikan dan kesihatan terkini. Jangan lupa ikuti kami di Telegram rasmi Hijabista. Klik di sini.

SUMBER: XTRA