Teh tarik merupakan sejenis minuman yang tidak asing lagi bagi rakyat Malaysia. Rasa teh bersusu yang manis berkrim menjadikan minuman ini begitu disukai ramai. Biasanya resoran mamak menjadi tumpuan.

Bagi yang nak diet, boleh cuba buat teh jebok yang dikongsikan oleh Mel Amran De Costa ini.

Teh Jebok RM10 je

Giler sedap teh tarik jebok kan.
Buat kat rumah lagi sedap tau.

Selalu beli kat kedai tu manis nyerrr.. yang amat. Susu apa ntah diaorg pakai. Boleh potong kaki.

IKLAN

Kalau anda diet, nak minum teh tarik tapi takut kalori terbabas kan… anda masak je teh ni atas dapur, masukkan sesudu teh dah cukup. Masukkan air setengah cawan.

IKLAN

Kacau bagi mendidih, angkat dan tapis ke dalam gelas. Tuangkan susu dutch lady full cream/low fat atau fresh milk. Goncang-goncang. Pakai shaker pun boleh. Memang best berjebokkk. Kalori pun terjaga. Confirm low kalori. Nak sedap sikit buh satu sudu gula perang. Kawwww giler!! Serbuk tu boleh je rebus lagi. Simpan dalam peti sejuk.

Bulan puasa ni… buh ais sebelum shake.. wallah… Takpun u ols blender je buat teh tarik kaw blended. Seriouss. Sejuk je anak tekak.

IKLAN

Serbuk tu 1 pek dapat 10-12 gelas. Kalau guna 2x serbuk boleh dapat sehingga 20 gelas. Jimat yang amat.

Harga: RM10 sebungkus. Confirm kawwww. Highly recommended.

Sumber kredit: Mel Amran De Costa