Tanya kepada mana-mana wanita bertudung pasti kebanyakannya tidak akan terlepas berdepan masalah rambut seperti gugur, kelemumur, kulit kepala gatal dan berbau.

Mungkin ada yang melakukan perawatan sendiri di rumah malah ada yang tidak melepaskan peluang mencuba produk baru di pasaran.

Tidak salah jika sekali-sekala berkunjung ke salun untuk membelai dan memanjakan diri dengan perawatan rambut sesuai. Meskipun bertudung, rambut perlu diberi perhatian seperti menjaga kecantikan wajah.

Namun buat hijabi yang terlalu sibuk sehingga tiada kesempatan untuk mendapatkan rawatan rambut di salon, tidak menjadi halangan untuk melakukannya di rumah. Asalkan mengggunakan produk yang tepat.

Berikut perkongsian Fitriah Azman

IKLAN

Dulu, sebulan sekali wajib pergi cuci rambut kat kedai. Tapi, Sejak amalkan set lengkap ni, kak el dah jarang pergi kedai cuci rambut. Seriusly!

Kalo tanya kak el, muka n rambut mana kak el lebih pentingkan? Means pilih satu yg terpenting walau dedua tu sngt penting tuk org perempuan.


.

IKLAN

Kak el prefer rambut/kepala.
Sebab, kak el akan rasa sangat sangat tak selesa bila kulit kepala gatal gatal, rambut gugur. Kelemumur banyak, rambut kering bercabang2. Eeiii! Seriusly kak el rasa geli dan rimas. Tak masuk lagi kalo rambut bau kepam. Rasa macam tak mandi pulak.

Bila kenal ngan syampoo bunga raya ni, kak el dah tak berani nak tukar syampoo lain dah. Walau ia tak berbuih macam syampoo lain, tapi bila sapu kat kepala kita akn rasa puas!


.

IKLAN

Dengan bauu dia.. Dengan tekstur yg creamynyaaa. Rambutt rasa lembut dan lurus jer time tu. Kalo biarkan dua tiga minit kat kepala, kita akn rasa sejukknya kulit kepala kita. Segar!

Pastu, sapu pulak sevenis hair oil tu. Biasa kak el akan guna siang hari minyak ni. Kadang kak el selang seli ngn serum tuu.

Hair serumm tu pulakk, very very the best ai tell you. Kak el biasa guna malam sblm nak tido atau selepas mandi bersyampoo. Usap sampai ke kulit kepala. Bau dia macam kita cuci rambut kat salon dah tau. Wangi!

Memang kak el xbrani nak curang ngan set lengkap ni. Sampai bang jani pelik, lama dah awak xg cuci rambut. Biasa sbulan sekali wajib. Haa dia tau la.. Sebab bila kak el rasa kulit kepala gatal gatal, dia lah mangsa utama kena anta kak el g kedai cuci rambut. Kerang montot kot nak tunggu bini siap cuci rambut.