Definisi kecantikan untuk setiap orang itu berbeza. Ramai yang menganggap kecantikan itu mengenai kulit yang putih. Namun, ia sebenarnya lebih daripada itu. Masing-masing ada kecantikannya yang tersendiri yang tidak boleh dibandingkan dengan orang lain.

Bagi Faezah Elai, Allah telah menjadikan hambaNya sempurna dan kita tidak perlu malu dengan apa yang kita rasa kurang sebaliknya bersyukurlah.

View this post on Instagram

I just read this girl punya blog,she said “we live in a toxic culture that only values women for their outward beauty” Her words make me realise why we have to apologise for our natural beauty?? Filter,photoshop.. sapa nk post gambar yg tk letak filter sekali pon kulit dia dh elok tp mesti nk pakai filter jugak nk bg extra cantik.. kan? Klu tk filter pon mesti pakai makeup baru post.. sbb kita dh terbiasa dgn puji pujian,dh biasa kena cantik baru tunjuk.. bila pikir balik,why? Nape malu dgn our flaws? No one is perfect.. Allah dh jd kan kita cukup cantik.. hanya kita perlu appreciate and jaga supaya tk rosak.. nobody is perfect.. tp hakak paham,ada jugak baboon2 netizen akan kata mcm2 buruk lah,tu lah ni lah.. tp pi tgk ig or fb depa,filter punya hebat sampai fake lah tp sendiri malu dgn diri sendiri.. uuwweekkk! So lepas baca blog tu,hakak teruih snap gambaq ni masa lepaih asar td.. YES! My skin is not perfect.. i got dark circles cause it’s genetic,my scars is still there but not as bad as how it use to be.. Alhamdulillah.. Ampa nampak dak hakak ada taik lalat kat pipi sebelah hidung tu.. haaa selama ni ampa tk perasan kan?? sbb dok pakai makeup,pakai filter.. Ni baru betoi muka lepaih wudu’ haaaa ampa nk muntah dk tgk? Selalu dok nampak mcm Jessica Alba ja kan?haaa nindiaaaaa Panda dari Penang 😂🤣😂 And I’m proud of who i am.. Alhamdulillah . Its been 5 years with @officialpurestbyfaezahelai Skincare and finally dgn berani nya i can walk around without feeling embarrassed with my skin yg lubang2 dulu.. its not perfect but almost recover.. Thank you to my @officialpurestbyfaezahelai team @purestbyfaezahelai_penang . #myskinjourney #myskinjourneywithPBFE #acnescarsfighter #scarsremoval #acnescarsremoval #acnescarsolution #purestbyfaezahelai #skincarejunkie #skincaretips #beautyjunkie #beautyblogger #influencer #faezahelai #feelingblessed #alhamdulillah #lovelovelove

A post shared by faezahelai (@faezahelai) on

‘Kita duduk dalam budaya toksik yang mana manusia hanya menghargai kecantikan luaran wanita’

I just read this girl punya blog,she said “we live in a toxic culture that only values women for their outward beauty” 
Her words make me realise why we have to apologise for our natural beauty?? Filter,photoshop.. sapa nk post gambar yg tk letak filter sekali pon kulit dia dh elok tp mesti nk pakai filter jugak nk bg extra cantik.. kan? Klu tk filter pon mesti pakai makeup baru post.. sbb kita dh terbiasa dgn puji pujian,dh biasa kena cantik baru tunjuk.. bila pikir balik,why? Nape malu dgn our flaws?

IKLAN

Hargai diri sendiri, tak perlu jadi fake

No one is perfect.. Allah dh jd kan kita cukup cantik.. hanya kita perlu appreciate and jaga supaya tk rosak.. nobody is perfect.. tp hakak paham,ada jugak baboon2 netizen akan kata mcm2 buruk lah,tu lah ni lah.. tp pi tgk ig or fb depa,filter punya hebat sampai fake lah tp sendiri malu dgn diri sendiri.. uuwweekkk!
So lepas baca blog tu,hakak teruih snap gambaq ni masa lepaih asar td..
YES! My skin is not perfect.. i got dark circles cause it’s genetic,my scars is still there but not as bad as how it use to be.. Alhamdulillah.. Ampa nampak dak hakak ada taik lalat kat pipi sebelah hidung tu.. haaa selama ni ampa tk perasan kan?? sbb dok pakai makeup,pakai filter.. Ni baru betoi muka lepaih wudu’ haaaa ampa nk muntah dk tgk? Selalu dok nampak mcm Jessica Alba ja kan?haaa nindiaaaaa Panda dari Penang ???
And I’m proud of who i am.. Alhamdulillah .

IKLAN

Betul kata Faezah itu. Kita jangan rasa terlalu rendah diri sebaliknya banggalah dengan diri kita sendiri. Kalau bukan kita yang menghargai diri sendiri,siapa lagi bukan?

IKLAN

kredit: instagram @faezahelai