Kebanyakan daripada kita pasti menghidap resdung kan ? Sungguh tak selesa rasanya lebih-lebih lagi bila hidung mula berair dan asyik bersin je. Lagi parah kalau tidak bawa tisu atau sapu tangan.

Susahlah macam tu! Tapi hijabi semua jangan khuatir, anda yang menghidap resdung bolehlah mengikuti tips yang dikongsikan oleh pengguna twitter @reenarazak ini.

Perkongsiannya ini telah mendapat lebih 18 ribu retweet di twitter. Wow, banyak itu ! Mari kita baca caranya untuk hilangkan rasa tak selesa itu.

Photo by Polina Tankilevitch from Pexels

Telan Clarinase sebelum ada event penting.

 

IKLAN

Yang ini bagus untuk cuci dan bersihkan hidung.

Picit kat hidung nanti keluar segala lendir. Penyelamat hidup !

 

IKLAN

IKLAN

 

Jerawat akibat resdung pun kena hilangkan jugak. Asyik sekali katanya !

Begitulah thread yang telah dikongsi olehnya. Anda semua boleh ikhtiar cara ini bagi mengurangkan ‘sengsara’ akibat resdung itu. Semoga bermanfaat!

kredit: twitter @reenarazak